S-a intamplat in cursul zilei de sambata sa ajungem la Salonul Auto Bucuresti sau pe scurt SAB, dar povestea nu se termina aici pentru ca avem ceva de spus pentru a ramane in posteritate.
Prezentare generala
Strategic pus pe mijloc brandul OPEL. Fara dar si poate cel mai ambitios producator cand vine vorba de proiecte de viitor. Deci isi merita locul. Ne-am hotarat sa-l lasam la final, pentru a-l savura pe deplin si evident sa dam o nota generala modelului Ampera, revelatia deceniului.
Pavilionul AUTO incepea si se termina pe toata partea dreapta cu marcile Mercedes, Range Rover, Jaguar, Kia, Hyundai, Ford, adica Tiriac Auto, companie fara de care acele branduri cu siguranta nu si-ar fi risipit banii sa ne aduca ultimele noutati sau macar modelele prezente pe piata. Ce a impresionat cel mai mult probabil a fost bolidul realizat in colaborare cu McLaren, pe care si l-a insusit Mr Tiriac. Ni s-a parut corect, cel putin un om cu bani va putea conserva aceasta masina, asa cum merita, pentru a valora de 2-3 ori mai mult in 20-30 de ani. Cine stie, poate va asigura mamaliga nepotilor scoaterea la licitatie a acestei masini 🙂
Range Rover Evoque, o porcarie tip LEGO, destinata pisicutelor rasfatate care vor pom de craciun cu leduri.
Jaguar – o marca in resuscitare care incearca sa-si vanda porcariile grele si scumpe, dar cu management de Hong-Kong.
Kia si Hyundai impresioneaza in felul lor modest si concret. Masini ieftine pentru saraci cu bani. Calitate peste cea europeana. Motorizari eficiente si economice. Next!
Ford a adus Noul Focus care nu ma ie nou decat prin prisma noului motor de 1.0L si 125CP. Am deschisa capota si l-am intrebat pe reprezentantul marcii daca “ALA” este debitmetrul si ni s-a raspuns “nu stiu, nu cunosc”. Ne-am lamurit, am trecut mai departe la inspectarea masinii si am remarcat imensele jante pe 18inch si un portbagaj cat la un Matiz. Atentie! Daca vi se sparge un cauciuc pe 18inch pregatiti-va cu cel putin 200 Euro/bucata, pentru ca nu-s mai ieftine, iar TIGAR (reesapate nu face dimensiuni atat de mari) :)). Nu mai vorbim de consum, 9-10% urban cel putin fara climatizare pornita. Eficienta FORD ce sa mai spunem :))). Next!
Nu putem ignora prezenta noului A-Classe. Frumos desenat la exterior, cu mai mult spatiu la interior, un adevarat competitor pe masura lui BMW Seria 1. Noul CLS prin care se perindau mai multe pitipoance decat barbati, un E-Classe izolat in spate si break si foarte multe amprente lasate de toti taranoii pe usile masinilor stralucitoare.
Spatele din dos apartinea lui AVIA Motors, care si-a prezentat porcariile cele mai recente: Skoda Citigo, Sear Ibiza si Leon si alte caricaturi penibile. N-am putut pierde vremea cu niste marci care parca produc masinile pe vapoare cu mana de lucru din Bangladesh si plastice de HuangZou.
Partea din stanga incepea pretentios cu Citroen, brand reprezentat elegant atat de amplasarea masinilor cat si de catre cei angajati sa faca figuratie la cravata. Nu am remarcat nimic special, Citroen pastreaza linia calma, eleganta si discreta, asa ca am trecut mai departe.
Peugeot a bagat sperietura in noi cand am urcat in Noul 208 si am cautat CD-Player-ul cateva minute. Ne-am lasat pagubasi pana am verificat si dimensiunea torpedoului. SURPRIZA! Am gasit CD-Player-ul :). Da, tocmai in torpedou l-au pus. In schimb au pus un ecran deasupra consolei centrale cu touch-screen. Volanul de dimensiunea unei pizza de 26cm de la Pizza Hut. Perfect pentru soferi diformi, cu mana stanga mica si mana dreapta mai lunga pentru a ajunge la torpedou in caz ca ar dori schimbarea CD-ului :)). Rezulta concluzia: Cretinism Frantuzesc!
Mazda, ah Mazda, o marca atat de frumoasa si cica japoneza (pentru ca doar design-ul mai e produs de japonezi, restul de Ford pe platforme Ford cu motorizari Ford). Pana te sui in ele. Ne referim evident la Noile modele. Nicidecum la generatiile anterioare care parca exprimau calitate interioara si rafinament. Mazda 2, ca si Seat Ibiza si Skoda Citigo nu permite unei persoane mai mari de 50kg s-o conduca, pentru ca pedala de acceleratie este ascunsa dupa consola centrala si practic trebuie ori sa fi slabanog ori sa ai picioare de balerin pentru a apasa pe ea.
Mazda 3 si Mazda 6 au reprezentat masinile de la care aveam cele mai mari asteptari, dat fiind ca noua Mazda 3 e aproape la fel de mare ca vechea Mazda 6, iar Noua Mazda 6 care nu e defapt ultimul model arata excelent … la exterior. Am incercat sa deschidem portbagajul de la Mazda 6 si cum n-am reusit am dat sa plecam. A venit in fuga o domnisoara care ne-a aratat de unde-l deschidem: un buton de cauciuc, mic si negru, langa stopul de frana. M-am uitat tampit la domnisoara atotstiutoare, cu o fata de “WA TA FAK? ACOLO ?”. I-am zis: “domnisoara, circul cu masini de zeci de ani si n-am vazut asa ceva niciodata”. La care ea raspunde: “eh, e o chestie de obisnuinta”. Deci nu vreau sa accept ca treaba asta a gandit-o un japonez pentru ca este imposibil. Mai departe. Totul e frumos pana te sui in ele si descoperi Calitatea FORD la interior, adica un jeg penibil amestecat cu plastic de la groapa de gunoi, compactat si turnat in matrite pentru a forma butoane, masti si alte plastice de la interior. Penibil si rusinos pentru o marca japoneza de prestigiul cum este Mazda. Next !
Privirile ne tot sareau la standul central, discret, Suzuki…., dar lasam pe final aceasta poveste…
Honda, ozn-uri si viitor albastru! Cam fad totul. De la fetele prezentatoarelor pana la bateriile moarte puse pe redresor. CRZ-ul a fost cel mai spectaculos ca prezenta, doar ca era cam ascuns de privirile trecatorilor. Civicul a ajuns sa-ti ofere un bord care te asupreste, nu te inzestreaza. Parca ar fi copiat modelul de bord de la Ford Focus, adica ceva naspa. In fine, japonezii de la Honda ofera cel putin motorizari Honda.
Volvo – pe scurt, Noul S60, masina de 50.000 Euro (cel putin modelul prezentat) vine fara roata de rezerva. Am intrebat si reprezentantii de acolo daca are sau n-are roata de rezerva. Ni s-a raspuns simplu “NU ARE, dar vine cu un kit”. Sincer ? Nu faci nimic cu nici un kit daca ti se taie un cauciuc. Kitul ala este pentru roti sparte de cuie sau alte chestii minore, nicidecum nu este conceput pentru situatii mai dificile. PENIBIL !
OPEL, marca pe care am lasat-o la final de SAB pentru a o savura, si-a trimis pitipoanca si pitiponcul acasa si au lasat un semi-reprezentant, inainte de inchidere cu 1 ora. Am incercat sa intram prima oara in Astra GTC. Nu se deschidea usa. Am intrebat de ce nu se deschide si ni s-a raspuns “i s-a terminat bateria”. Am facut pe prostii, lasandu-i impresia ca nu stim ca daca folosea cheia ne putea deschide. Am incercat usa de la Insignia. Si aia era inchisa. Ne-am gandit “o fi si la asta bateria”. Si pe rand, toate celelalte modele prezentate, inclusiv la Chevrolet, aveau usile inchise. Deci OPEL a fost cea mai frecventata marca si cautata, dat fiind ca la toate s-au terminat bateriile in acelasi timp :))). O TARANIE MAI MARE CA ASTA nu veti intalni decat in Romania. RUSINE OPEL !
In final ne hotaram sa mergem la SUZUKI. Noul Jimny este defapt vechiul Jimny, conservatorism absolut. Un offroader demn de invidia oricui. Iar domnisoara care ne-a intampinat atunci cand ne-am urcat in model parea ca stie mai multe decat multi barbati de la alte standuri. Nu i-am irosit timpul pentru ca nu eram acolo pentru a cumpara, ci pentru a observa. Oricum o felicitam pentru bagajul de cunostinte de care dadea dovada.
Noul SX4 cu cativa caluti in plus, o culoare cafenie metalizata pe care recent am intalnit-o doar la BMW, a pastrat linia veche a bordului si calitatea mediu-superioara a finisajelor interioare. Totul la indemana, 4×4, vizibilitate crescuta datorita inaltimii modelului dar si datorita faptului ca are geamuri de jur imprejur. Inteligent concept. O masina in care te simti in siguranta si care chiar ti-o ofera.
Swift este ceva de-a dreptul cuceritor. Modelul SPORT te lasa MUT si te face sa cobori numai dupa ce-i simti toate detaliile interioare si dupa ce-i inspectezi toate butoanele, cutia, feelingul la atingerea volanului sport, a scaunelor, a tapiseriei, fetelor de usi si evident greutatea usilor in care stii ca exista ranforsaje potente de protectie. O mini-capodopera japoneza de nota 11. Modelul urban, in 5 usi, te face sa uiti de alti competitori pentru ca nu-si bate joc de tine ca si cumparator, iti ofera ca si SX4 o calitate a materialelor destul de buna, iar motorizarile sunt pentru toate gusturile si drumurile, inclusiv un diesel de 1.3L si un consum de 5L/100km urban.
Revelatia, superbitatea, absolutul in termeni de GUST, CALITATE, PRET si PREZENTARE: Noul Suzuki Kizashi. Bai frate, asa ceva doar la tv mai vezi. Prima masina in care intram si ne excitam. Unde te uiti vezi PREMIUM. Unde iti arunci ochiul parca vine o Gheisha si-ti mangaie ochiul, te incalzeste, de mangaie pe spate si te face sa ceri mai mult. Luminile albe ale ceasurilor, ergonomia si amplasarea tuturor comenzilor te face sa crezi ca cineva in secolul asta chiar s-a gandit la viitorii soferi si nu la ozn-uri si fantezii. O forma atat de aerodinamica, un body-kit atat de perfect desenat pe silueta acestui sedan incat n-ai ce sa-i reprosezi, asigurandu-te ca orice tuning vei face acestei masini va starni invidie oricui. O piele (standard ca echipare) pe scaune si pe fetele de usi de-ti vine sa-ti dai palme si sa nu-ti vina a crede cat de perfect este intinsa unde trebuie, cusuta cum trebuie, linii perfecte de te gandesti la marci de lux. Japonezii au adus o masina in Romania pe care taranii si ghertoii de la noi n-ar trebui s-o experimenteze niciodata. Modelul asta este facut exclusiv pentru fani, pasionati si numai pentru cei cu garaj, cu solutii, materiale speciale de curatat si lustruit, cu mult timp si daruire fata de marca. In plus, mai vine si cu echipare 4×4 si cutie automata CVT. De vis. Este clar o masina realizata sa fie “a doua masina in familie” sau o “masina de weekend si plimbari lungi”. Nu este o masina realizata pentru uz urban zi de zi. Este ceva mai presus decat Opel Insignia (model pe care-l adoram), este ceva care ataca segmentul BMW Seria 3, Audi A4, Mercedes C-Classe. Dar de ce sa dai 27.000 Euro pe un Kizashi cand poti sa-ti iei Passat sau alte caricaturi de masini ? Dar de ce sa alegi un Kizashi in detrimentul BMW, Audi sau Mercedes? Pentru ca ai garantia unei masini exclusiv si total Japoneza pur-sange, din categoria High-Class, cum rar se mai fabrica si mai rar ajung in Europa direct din Japonia. Pentru ca te simti respectat ca si client cand te simti inconjurat de calitate si stii ca dai un ban pe ceva bun cap-coada. Pentru ca dai un ban corect pe o masina exceptionala, nu platesti 50% firma, iar dedesubtul este 90% chinezesc (de la suruburi pana la tabla caroseriei). De ce-ti iei un Sony sau Panasonic facut in Japonia in detrimentul unui JVC produs in UE?
Si cam asta a fost cu SAB-ul. Un eveniment de unde am plecat cu o singura marca remarcata si multe altele deplorabile. Poze nu am facut pentru ca nu a fost nimic atat de nou incat sa merite poze. Iar pentru Kizashi am fi putut face vreo 300-400 de poze si ne-ar fi luat cam 1 saptamana sa vorbim despre el.
Ah si ca sa nu uitam, transmitem pe aceasta cale o doza de carpa microfibra si multa saliva celor care trebuiau sa intretina caroseria si portierele automobilelor prezentate. Este inacceptabil in lumina reflectoarelor sa se vada grasimea degetelor tuturor celor care au ajuns la salon de la deschidere pana la inchidere. Un aspect care arata cat interes s-a manifestat fata de acest eveniment plus cat si cum isi trateaza dealerii clientii. Cu mizerie si dispret.
Multumim.
One thought on “SAB – Salonul Auto Bullshit”
Comments are closed.