Easy-R de la Dacia-Renault

Dacia a lansat noua cutie robotizata Easy-R pe modelele sale Logan, Sandero, Sandero Stepway si Logan MCV. Pretul In plus fata de cea manuala: 500 de euro. E un pret mic pentru o cutie automata, iar daca In cazul unei achizitii In rate, surplusul lunar devine insignifiant. Dar merita? Hai sa aflam.

 

Spre deosebire de o cutie manuala, la care soferul actioneaza ambreiajul prin apasarea pedalei, cutia Easy-R are un calculator, un actuator electromecanic de ambreiaj si un actuator electromecanic al comenzii cutiei care suplinesc actiunea soferului.

 

In cazul motorului Tce 90, cutia Easy-R are 5 trepte, In timp ce pentru varianta diesel dCi este oferita varianta cu 6 trepte.
Un pas Inainte la aspect

 

La prima urcare, remarci ca arata mai bine decat toate schimbatoarele oferite de Dacia pana acum. Levierul este mai scurt, are insertie de aluminiu, iar zona pe care o ocupa In coloana dintre scaune este mai redusa.

 

Cutia are modurile D (Drive), N (Neutru) si R (Marsarier), la care se adauga modul Manual, cu directii + si –

 

Cum se conduce Dacia automata

 

In modul Drive, cutia Easy-R schimba treptele la turatii scazute, In cazul motorulul dCi de 90 de cai-putere la 2000 de ture, Insa chiar si asa ofera suficienta putere pentru un mers relaxat, de oras. Schimbarea treptelor In modul Drive se face aproape insesizabil, iar soferul nu simte nicio vibratie sau recul din partea masinii. Accelerarea era fluida si trebuie mentionata viteza cu care se face schimbarea treptelor.

 

In caz de apasare brusca, odata cu trecerea punctului de kick-down, In modul Drive, cutia Easy-R retrogradeaza cu pana la 2 trepte pentru a satisface nevoia de putere pentru o depasire.

 

Potrivit Dacia, cutia se “obisnuieste” In timp cu modul de condus al utilizatorului si turatiile la care se fac schimbarile pot suferi mici variatii.

 

In modul Drive, calculatorul masinii optimizeaza schimbarea treptelor In functie de conditiile de rulare.

 

In traficul urban, o cutie automata este mult mai comoda, pentru ca nu mai trebuie sa apesi ambreiajul, sa bagi masina In viteza si sa apesi usor aceeleratia. Trebuie doar sa eliberezi frana si masina pleaca de pe loc. Acelasi lucru este valabil si la parcari cu spatele. Totodata, consumul obtinut poate fi mai bun deoarece motorul are un regim de mers fara oscilatii majore.

 

Potrivit Dacia, cutia de viteze robotizata ofera un consum si emisii de CO2 identice cu

 

via ProMotor