Noul BMW Seria 5, care poarta numele de cod intern F10, reprezinta un model foarte important pentru BMW, avand in spate o istorie de aproape 40 de ani si ajungand deja la a 6-a generatie.
Stilistic vorbind, designul noului BMW Seria 5 F10 este unul destul de sobru, dar cu tuse foarte sportive. BMW revine la o idee aplicata in cazul altor generatii, in care Seria 5 este un melanj estetic intre limuzina BMW Seria 7 si berlina de clasa medie BMW Seria 3 – in cazul lui F10, acest lucru inseamna ca masina imbina nobletea si impozanta caracteristice limuzinei mai mari cu agilitatea si dinamismul fratelui mai mic.
Iar rezultatul este unul foarte echilibrat, dar nu in intregime nou – asta deoarece, in mare, liniile de design ale noului BMW Seria 5 au fost deja aratate de versiunea inedita BMW Seria 5 GT, lansata inaintea berlinei.
Asadar, fata de Seria 5 E60, generatia pe care o inlocuieste, noul Seria 5 nu mai mizeaza pe un design exterior revolutionar. Lucru continuat si la interior, unde gasim un aer familiar deja, provenind atat de la Seria 5 GT, cat si de la Seria 7 . Accentul este pus pe spatiu (ampatamentul masoara aproape 3 metri), confort, lux si ergonomie. Cockpitul este, din nou, orientat mai mult catre sofer si beneficiaza de tehnologia Black Panel, iar functiile tinand de conducere sunt separate de cele tinand de confort. Bineinteles, nu lipseste cea mai noua evolutie a sistemului iDrive , care afiseaza informatiile pe un display de 7 inch (sau, optional, pe unul de 10″) toate informatiile necesare.
Dintre inovatiile marcante amintim sistemul BMW ConnectedDrive, care inglobeaza o serie de sisteme de asistenta: Parking Assistant, Surroung View (senzori de perimetru), Collision Warning (sistem de prevenire a coliziunilor – pregateste toate sistemel de siguranta pentru oprirea de urgenta), Active Cruiser Control (pilot automat cu ajustarea automata a vitezei in functie de masinile din fata), sistem Stop&Go pentru motor, BMW Night Vision si altele.
Noul BMW Seria 5 este construit pe o platforma tehnica avand multe elemente comune cu limuzina BMW Seria 7. Acest lucru asigura masinii un comportament rutier la cel mai inalt nivel, iar tehnologiile de care beneficiaza asigura soferului placerea de a conduce, peste ceea ce ofera concurenta.
Rigiditatea fata de precedenta generatie este crescuta cu 55%, in timp ce eficienta proiectarii a dus la mase proprii mai mici decat ale versiunilor generatiei precedente.
Compromisul intre sportivitate si confort se datoreaza, in primul rand, suspensiei si sistemelor electronice de asistenta activa. Optional, noul BMW Seria 5 ofera sistemul Dynamic Driving Control, prin care modul de functionare al suspensiei poate fi modificat de catre cel de la volan, conform cerintelor personale.
Nu lipsesc din lista sistemele Adaptive Drive (constand din Dynamic Dumper Control – controlul dinamic al amortizarii – si din Dynamic Drive Stability Control – controlul dinamic al stabilitatii), precum si Integral Active Steering (servodirectia electrohidraulica activa).
La capitolul motorizari, noul BMW Seria 5 ofera, pentru inceput, o gama de 6 motorizari: patru pe benzina si trei dieseluri. Cel mai puternic este 550i, care beneficiaza de un V8 cu tehnologie twin-turbo, capabil de 407 CP si cuplat la o cutie de viteze automata cu 8 trepte, optimizata pentru eficienta. Celelalte trei motoare pe benzina au sase cilindri in linie: 523i (204 CP), 528i (258 CP) si 535i cu tehnologie bi-turbo (306 CP).
Toate motoarele pe benzina sunt compatibile cu normele de poluare Euro 5 si beneficiaza de tehnologia High Precision Injection, ceea ce inseamna un randament mult mai bun al arderii (de exemplu, consumul mediu al motorului V8 este de numai 10,4 litri/100 km).
Cel mai mic motor diesel este cel de pe 520d, avand 4 cilindri si dezvoltand 184 CP. Acest propulsor este echipat cu sistemul Start&Stop, iar consumul mediu este creditat cu 5,0 litri/100 km, in timp ce emisiile CO2 sunt de numai 132 g/km, o valoare foarte mica pentru acest segment.
Celelalte doua motoare diesel au cate 6 cilindri in linie: 525d dezvolta 204 CP, iar 530d are 245 CP, fiind dotat optional cu tehnologia BMW BluePerformance, 530d devenind astfel compatibil cu normele antipoluare Euro 6.
oate versiunile noului BMW Seria 5 beneficiaza de tehnologiile BMW EfficientDynamics, dintre care amintim recuperarea energiei la franare, indicator pentru schimbarea treptelor de viteza (la cutiile manuale), controlul activ al flapsurilor aerodinamice sau Electric Power Steering (servodirecti asistata electric, avand un consum mic de energie).
Pentru o masa cat mai scazuta, portierele, capotele motorului si portbagajului, aripile fata si componentele suspensiei sunt realizate din aluminiu.
[nggallery id=14]