OBLIGATORIU – Sistemele de monitorizare a presiunii in pneuri

Nu va impacientati, nu este datoria Dvs ca sofer sau detinator de autoturisme sa implementati acest sistem. Sarcina le revine producatorilor auto din UE.

Conform reglementarilor europene, Incepand cu 1 noiebrie 2012 orice model nou lansat pe piata auto europeana va fi obligat sa aiba In dotarea standard un sistem de monitorizare a presiunii In pneuri.

Reglementarea nu se aplica si masinilor noi pe care le cumparati de la dealeri sau din alte parti si care au fost ulterior lansate pe piata ca modele. Ci doar modelelor care sunt lansate oficial pe piata dupa 1 Noiembrie 2012.

Reglementarea reprezinta ceva benefic, pentru ca un cauciuc dezumflat prea mult nu ofera stabilitate atat de buna si nici aderenta, in plus creste consumul cu pana la 20-30%, iar unul prea umflat poate deasemenea sa cauzeze probleme la franare, dar este si mai usor expus deteriorarii sau chiar exploziei.

Singura problema care va aparea in viitor va fi legata de valvele rotilor, pentru ca de ele este legat senzorul de presiune, iar majoritatea persoanelor care schimba anvelope iarna si vara sau pur si simplu schimba jantele, ignora faptul ca service-urile inlocuiesc valvele “vechi” cu unele “noi”. De aici riscul de a pierde sau deteriora acesti senzori. Cel mai probabil valvele trebuie pastrate sau mutate (daca se poate). Ne indoim ca vor exista producatori retardati care vor livra masini cu valvele lipite de jante, neoferind posibilitatea mutarii lor pe alte jante, dar vom trai si vom vedea.

Pentru cine doreste sa-si achizitioneze un  Sistem de monitorizare a presiunii in pneuri cu valve cu tot poate intra foarte simplu pe Amazon si cauta termenii urmatori: “tire pressure monitoring system

Circulati prudent si verificati saptamanal presiunea rotilor.