O evoluţie, cert, dar una mai îndrăzneaţă decât cea care a avut loc de la VW Golf 5 la VW Golf 6. Dacă forma generală a maşinii rămâne relativ aceeaşi, avem un calandru mai agresiv, care preia elementele de design deja prezente pe noul VW Passat, dar mai ales dotări tehnice care aduc suficiente argumente pentru păstrarea poziţiei fruntaşe în vânzări.
Designul rămâne inconfundabil, dar devine mai atractiv, iese din zona prea clasică unde au stagnat două generaţii succesive de Golf. Fără a dori să intru în controverse, putem spune că partea frontală arată foarte bine, în timp ce spatele rămâne plicticos. Ceea ce contează este imaginea de ansamblu, iar aici Golf VII îşi păstrează identitatea deşi are acum o alură modernă.
Maşina creşte în lungime cu 56 mm şi ajunge la 4.255 de mm, iar ampatamentul creşte cu 59 mm, la 2.637 mm, în timp ce maşina a fost coborâtă cu 28 de mm fără a se pierde din spaţiul pentru cap. Spaţiul astfel câştigat a fost dedicat pasagerilor din spate, care au acum puţin mai mult loc pentru genunchi (1.5 cm in plus). A crescut şi lăţimea maşinii, cu 1.3 cm, fapt care oferă mai mult spaţiu pentru umeri.
Noul VW Golf 7, interior
La interior remarcăm un ecran digital foarte mare (5 inci standard, 5.8, respectiv 8 inci în opÅ£iune), sensibil la atingere, dar care reacÅ£ionează ÅŸi atunci când utilizatorul îşi apropie degetul la un cm de ecran – funcÅ£ie care permite afiÅŸarea sau mascarea unor butoane virtuale. Navigarea pe el se poate face în stilul unui smartphone, prin gesturi cu ambele degete.
Ecranul face parte dintr-o consolă centrală orientată spre şofer, în stilul clasei premium. Aceasta mai integrează şi comenzile climatizării, dar oferă şi spaţiu pentru un smartphone, precum şi conectivitatea specifică. Sub cotiera centrală mai există de altfel un al doilea spaţiu dedicat telefoanelor, cu o altă conexiune USB de mare viteză.
VW introduce ÅŸi un sistem de economisire a energiei telefonului mobil – acesta poate fi pus într-un dispozitiv special, care îl conectează la antena maÅŸinii. CreÅŸte astfel calitatea semnalului ÅŸi scade consumul bateriei.
Scaunele au fost regândite pentru a spori confortul, iar în opţiune este disponibil şi un scaun ergoActive pentru şofer, cu reglare pe patru direcţii, încălzire şi funcţie de masaj. Spaţiile de stocare au crescut, iar modularitatea banchetei spate permite încărcarea unor obiecte voluminoase.
Portbagajul creşte şi el cu 30 de litri până la valoarea de 380 de litri. Deşi vom putea pipăi maşina abia peste 22 de zile la Paris 2012, nemţii ne asigură că şi calitatea materialelor a crescut. Era cazul, pentru a face faţă concurenţei tot mai acerbe în acest segment. Designul interiorului se păstrează pe aceleaşi linii clasice cu tentă modernistă, totul fiind subjugat ideii de utilitate şi eficienţă.
Volkswagen anunţă consumuri medii mai mici cu 13.9% pe întreaga gamă VW Golf 7, dar pe anumite motorizări economia de carburant ajunge şi la 23%! Golf Bluemotion are un coeficient aerodinamic de doar 0.27, unul dintre cele mai bune în clasa sa! Mai putem spune că maşina e cu 100 de kg mai uşoară decât precedentul model, masa proprie a modelului de intrare în gamă având o valoare impresionant de mică: 1050 de kg!
Gama de motoare a fost complet împrospătată, toate motoarele au fost retuşate sau modificate masiv, astfel încât performanţele dinamice să crească lejer în timp ce consumul scade. Toate motorizările sunt disponibile standard cu funcţia Start & Stop şi cu recuperarea energiei de frânare.
Toate motoarele pe benzină sunt turbo şi cu injecţie directă de benzină şi au puteri cuprinse între 85 şi 140 CP. Motorul de 1.4 litri TSI cu tehnologia dezactivării cilindrilor oferă 140CP dar şi un consum de 4.8 litri/100 km (112 g/km, standard Euro6). Doi dintre cei patru cilindri sunt dezactivaţi atunci când motorul este ţinut la turaţii constante, între 1.400 şi 4.000 rpm iar sarcina asupra motorului este scăzută.
Motoarele pe motorină sunt ÅŸi ele turbo ÅŸi au puteri cuprinse între 105 ÅŸi 150 CP. Propulsorul de 105 CP TDI oferă un consum mediu de 3.8 litri/100km (99g/km CO2), iar TDI-ul de 150-CP anunţă un consum mediu de doar 4.1 litri/100 km (106g / km CO2). Va urma ÅŸi un Golf Bluemotion care va consuma doar 3.2 litri/100 km…
Pentru prima oară, VW oferă un sistem de selectare a stilului de condus în Golf, cu nu mai puÅ£in de 4 moduri standard ÅŸi un al cincilea disponibil împreună cu ÅŸasiul adaptiv DCC. Astfel, ÅŸoferul poate opta între Eco, Sport, Normal ÅŸi Individual, respectiv Comfort (cu DCC). ÃŽn modul Eco, consumul de carburant este optimizat la maximum, iar în prezenÅ£a DSG-ului, există ÅŸi funcÅ£ia de “coasting”, care pune motorul la ralanti atunci când ÅŸoferul ia piciorul de pe acceleraÅ£ie ÅŸi lasă maÅŸina “să curgă” spre stop sau la vale.
Noul VW Golf 7, tehnologii de siguranţă
Tehnologiile de siguranţă sunt gândite nu doar pentru ca noul Golf VII să ia cinci stele la EuroNCAP, ci pentru a asista proactiv şoferul în momentele cheie. Volkswagen s-a întrecut pe sine în această privinţă, aducând pe noul Golf un pachet tehnologic cu tot ce e mai bun în acest domeniu:
- diferenţial blocabil electronic XDS (preluat de pe GTI-ul generaţiei precedente)
- multicollision brake (frânare cu decelerare de până la 0.6 g, pentru a permite şoferului să continue să manevreze maşina)
- PreCrash – un sistem care închide automat geamurile ÅŸi pretensionează centurile de siguranţă
- Lane Assist, care avertizează şoferul în cazul în care părăseşte involuntar sau fără să semnalizeze banda de mers şi poate menţine maşina în interiorul benzii de rulare
- pilot automat autoadaptiv cu funcţie de frânare şi accelerare automată
- funcţie Front Assist, care detectează dacă distanţa faţă de maşina din faţă se reduce brusc şi avertizează şoferul şi frânează la nevoie
- funcţie City emergency braking, care poate chiar opri maşina la viteze de sub 30km/h în cazul unei coliziuni iminente.
Dar mai sunt şi altele: funcţii de detectare a oboselii şoferului, servodirecţia este progresivă, frâna de parcare este electrică, farurile sunt autoadaptive cu funcţie de Dynamic Light Assist (porneşte automat faza lungă la viteze de peste 65 km/h dacă nu sunt detectate alte maşini din faţă) ş.a.m.d.
sursa: promotor
CONCLUZIE E-Cars.ro
Noul Volkswagen Golf 7 in sfarsit defineste iar acest segment auto. De la VW Golf 4, model al carui succes inca face obiectul tranzactiilor auto si de care probabil au auzit si extraterestrii, parca a fost reinviat cu noul Golf 7. Linii, unghiuri, stil, parca sunt derivate din Golful 4 si asta nu va insemna decat reanimalrea clientilor VW si atragerea lor catre acest model. Bine, daca ne uitam mai bine la el seamana leit cu Audi A3, dar sa-i acordam o sansa totusi, industria auto se screme destul de mult sa supravietuiasca pe segmentele “saracilor”.
Tot ce va trebui sa faca VW pentru a-i face o viata usoara este sa-l lanseze cu preturi atractive, pachete de optiuni care sa le egaleze pe cele ale japonezelor si koreenelor, iar garantia sa fie una generoasa (daca isi permit nemtii). In momentul de fata este foarte greu sa bati Kia cu cei 7 ani de garantie sau Toyota cu cei 5 ani de garantie, INTEGRALA.
Cu cine se va bate Golf 7 pe piata mondiala ? In primul rand cu Noul Opel Astra (care are si avantajul versiunii sedan si prestigiul fiabilitatii), Kia Ceed, BMW Seria 1, Honda Civic, Toyota Auris, Hiundai i30, Audi A3, Fiat Bravo, Noul Seat Leon, Renault Megane, Peugeot 308, Chevrolet Cruze (hatch), Ford Focus (ordonate aleator), deci concurenta pe masura.
Deci uram succes VW cu acest nou Golf 7 si speram sa aiba viata lunga.
[nggallery id=23]