Dupa o varianta “concept” prezentata la Paris, Volkswagen lanseaza astazi noul Golf 6 GTI. Diferentele fata de modelul expus la salonul francez sunt minore.
Dupa ce a adus la Salonul de la Paris un exemplar “concept” al lui Golf 6 GTi, Volkswagen a publicat astazi toate informatiile si fotografiile oficiale cu versiunea de serie a celei mai puternice versiuni de pana acum a modelului german. Iar imaginile ne certifica un fapt previzibil: “conceptul” de la Geneva este 100% identic cu varianta finala, diferentele fiind legate exclusiv de nuanta exterioara a caroseriei.
Modificarile pe care versiunea GTI a lui Golf le primeste fata de varianta clasica a modelului se refera la nivel estetic la cateva elemente aditionale prezente in partea frontala. Marile schimbari fata de generatia anterioara sunt insa vizbile in cifrele performantelor. Datorita noului motor turbo de 2.0 litri, Golf 6 GTI dezvolta acum 210 CP, cu 10 cai mai mult decat versiunea GTI precedenta a modelului german, si 280 Nm/1800 rpm. Viteza de top este 240 km/h, iar accleratia 0-100 are loc in 6.9 secunde. Reprizele sunt insa punctul forte ale noului Golf 6 GTI: acesta ajunge in 7.5 secunde de la 80 la 120 km/h in viteza a cincea si in 10 secunde daca treapta cuplata este a sasea. In aceste conditii, consumul anuntat de producator – 7.5 litri/100 km – este unul excelent. puterea este transmisa rotilor din fata printr-o cutie de viteze manuala sau, optional, printr-una DSG cu dublu ambreiaj, ambele cu sase rapoarte.
Unul dintre punctele pozitive ale noului model promite sa fie tinuta de drum. Asta pentru ca inginerii VW s-au concentrat pe asigurarea unei dinamici de top pentru Golf 6 GTI. Vorbim de un pachet de suspensii sport, de pachetul Dynamic Chassis Control si de un diferential electronic XDS. In comparatie cu seria clasica Golf 6, versiunea GTI are o garda la sol coborata cu 15 milimetri. In plus, sistemul DCC propune trei tipuri de rulare, in functie de preferintele fiecaruia: Normal, Sport si Comfort.
Interiorul lui GTI se diferentiaza de versiunile de pana acum ale modelului german prin scaunele sport cu sustinere laterala, prin tapiteria din piele combinata cu insertii textile interesante, prin tetierele care au inscris logo-ul GTI, pedalierul din aluminiu, material regasit de altfel si pe levierul schimbatorului de viteze, si prin volanul imbracat in piele.
[nggallery id=3]