BMW a anuntat astazi oficial ca primul sau sedan hibrid, bazat pe Seria 7, este capabil sa ofere un consum de numai 9.4 litri/100 de km.
BMW a anuntat ca Salonul Auto de la Frankfurt va aduce doua noutati majore in gama proprie. Este vorba de doua versiuni hibride ale modelelor deja existente, ambele urmand sa isi faca debutul de piata in Statele Unite. Este vorba de Seria 7 ActiveHybrid si de X6 Activehybrid, acestea devenind oficial cu aceasta ocazie cel mai rapid sedan hibrid, respectiv cel mai puternic model hibrid construit vreodata in serie.
ActiveHybrid 7
ActiveHybrid 7, denumirea oficiala a hibridului bazat pe nava amiral a gamei BMW, se bazeaza pe un sistem hibrid format dintr-un motor V8 de 4.4 litri care dezvolta 440 CP si 644 Nm si un motor electric care duce puterea totala a versiunii la 455 CP si 700 Nm. Motorul electric, a carui baterie litiu-ion este pozitionata sub podeaua portbagajului, spatiul destinat bagajelor ramanand astfel aproape identic cu cel al versiunilor clasice Seria 7. BMW a realizat un design compact si pentru motorul electric, acesta avand forma unui disc si cantarind 23 de kilograme. Transmisia utilizata de ActiveHybrid 7 este una automata cu opt trepte, dezvoltata special de BMW pentru aceasta noua versiune a modelului sau. Evident, cireasa de tort este reprezentata de sistemul Start&Stop disponibil in serie.
[nggallery id=11]
Conform datelor oficiale oferite de BMW, ActiveHybrid 7 accelereaza in 4.8 secunde pana la 100 km/h si are o viteza maxima de 250 km/h, devenind astfel cel mai rapid sedan hibrid construit vreodata.
Varful de gama al bavarezilor, in versiunea Active Hybrid este propulsat de un tren de rulare compus dintr-un motor V8, bi-turbo, de 4.4 litri si 408 cai putere si o unitate electrica. Simbioza celor doua metode de propulsie ofera sedanului de lux un total de 465 de cai putere si un cuplu de 700 Nm.
Cele doua motoare sunt cuplate la o transmisie complet noua, cu opt rapoarte. Pentru a reduce si mai mult consumul de carburant, Seria 7 hibrid a fost echipat cu sisteme start-stop si de regenerare a energiei la franare. Toti acesti parametri ai trenului de rulare pot fi tinuti sub control de sofer prin intermediul unui instrumentar, special creat de BMW.
Performantele hibridului sunt si ele impresionante, acceleratia de la 0 la 100 de km/h realizandu-se in doar 4.9 secunde. Cu toate acestea, Active Hybrid 7 poate oferi un consum mediu de numai 9.4 litri/100 de km si o rata a emisiilor de numai 219 g/km.
Comparativ cu versiunea 750i, animata de acelasi propulsor V8 de 4.4 litri, hibridul se dovedeste mai rapid si mult mai eficient. Versiunea pe benzina sprinteaza de la 0 la 100 de km/h in 5.2 secunde si inregistreaza un consum mediu de 11.4 litri/100 de km.
Noul BMW Seria 7 Active Hybrid va debuta oficial peste aproximativ o luna in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, vanzarile urmand sa fie demarate spre sfarsitul acestui an.