Conceptul Crossover Duster

Dacia a publicat astazi primele imagini cu crossover-ul Dacia Duster, pe care-l va prezenta marti la salonul auto de la Geneva. Dacia Duster, primul concept car al marcii, este un crossover „robust si sportiv, cu o silueta inalta (1,49 m), ampatament generos (2,80 m) si dimensiuni compacte (4,25 m lungime, 1,64 m latime)”, potrivit oficialilor Dacia. Vazut din partea soferului, Dacia Duster este un coupé sportiv. Vazut din partea pasagerului, vehiculul este un MPV (Multi Purpose Vehicle) avand doua usi cu deschidere in sensuri contrare.

La exterior

Din fata, se remarca impresia de putere degajata de bara de protectie mare, strapunsa de doua prize de aer orizontale. De cele doua parti ale calandrului, tipic Dacia, blocurile optice se prelungesc pe aripile fata intr-o linie care se subtiaza pana la portiere.

Identitatea grafica a lui Dacia Duster este accentuata de culoarea gri cu reflexii a caroseriei, de marea suprafata vitrata si de absenta montantului central.

Dacia Duster are o lungime de 4,25 m, adica tot atat cat Logan faza 1. Vehiculul a fost inzestrat cu jante de 21 toli din aluminiu, cu 5 raze, si duze de esapament de forma trapezoidala, din aluminiu.

Performante aerodinamice

Din punct de vedere al performantelor aerodinamice, coeficientul Cx al conceptului Dacia Duster este de 0.30. Fluiditatea liniilor laterale permite aerului sa alunece pe flancurile vehiculului. Pe pavilion, blocurile optice in forma de eleron dirijeaza fluxul de aer spre spatele vehiculului.

Dacia Duster – 1.5 dCi, 105 CP, 5.3 litri/100 km

Dacia Duster are un consum redus si emisii scazute. Vehiculul are sub capota motorul cu capacitate de 1.5 litri dCi, care dezvolta 105 CP, fiind cuplat la o cutie manuala cu sase rapoarte. Crossover-ul are un consum de doar 5.3 litri/100 km si emisii de 139g de CO2 / km. Conceptul atinge suta in 9.6 secunde.

La interior

Interiorul Duster degaja o senzatie agreabila datorita combinatiei a doua culori dominante, ciocolatiu si albastru. Structura integral vitrata a pavilionului permite luminii sa patrunda cu generozitate in habitaclu. Scaunele fata au un profil subtire iar forma lor ofera ocupantilor confort si o sustinere optima, potrivit Dacia. Scaunul soferului este sustinut de o structura care se prelungeste pana la consola centrala. Monobloc si sculptural, acest ansamblu aminteste sportivitatea liniilor exterioare.

Airbag-ul sofer este plasat in structura inferioara a volanului, lasand loc, in partea centrala, unui ecran cu instrumentatie electronica. Astfel este eliberat un spatiu vast de depozitare in plansa de bord. De partea pasagerului, linia plansei de bord ofera o garda la genunchi de 280 mm si posibilitatea de a sta asezat confortabil. Plansa de bord include si un torpedo cu capacitatea de 20 litri. Spatii de depozitare suplimentare, cu capacitatea de 8 litri, se afla dispuse in portiere. O alta cutie este disimulata in spatarul scaunului dreapta spate. Acesta din urma ofera un volum de incarcare de 470 dm3.

Nu este nevoie decat de cateva secunde pentru a trece de la o configuratie « 4 locuri, mod de utilizare cotidian» la o configuratie « 2 locuri, mod sportiv ». Cu ajutorul unui simplu buton, scaunul pasagerului culiseaza pe sine ascunse in planseu, alunecand sub scaunul soferului. Cele doua scaune se transforma intr-unul singur, degajand un volum de incarcare de 2 m3 ce permite imbarcarea unei biciclete. Aceasta se fixeaza cu usurinta datorita unor sisteme de ancorare aflate sub bancheta spate si in planseu.

src stiriauto.ro